یادداشت های دختر کوچیکه خانواده
یادداشت های دختر کوچیکه خانواده

یادداشت های دختر کوچیکه خانواده

تا کی ؟

راستش خیلی ناراحتم . خیلی زیاد . از این ادمها که اینقدر مغرور و حق به جانب به همه چی نگاه میکنند . گاهی وقتا فکر میکنم میبینم ما که خیر سرمون قشر تحصیلکره جامعیه ایم ! و قراره بعدا یه مادر بشیم یکی رو درس بدیم چطوریه که اول صبحی به سلام کردن رو از هم دریغ میکنیم . به جواب ساده رو . چرا وقتی که اعصابمون خورده به خودمون اجازه میدیم که هر رفتاری با طرف مقابل نشون بدیم و اسمشو بزاریم که طرفمون باید درکمون کنه !

چرا وقتی از کلاس میایم تا قبل از اینکه از در اتاق پا بزاریم تو صدای بگو بخند از راه پله ها میاد اما کل اخم و تَخممون واسه هم اتاقیاس . این دختره بدجوری رفته رو اعصابم و تقریبا این اتاق داره غیر قابل تحمل میشه واسم .

فکر نمیکنم با یه سلام چیزی از ادم کم بشه و چیزی به من اضافه . فکر نمیکنم وقتی که  از طرف حالشو میپرسی جواب فقط یه سر تکون باشه . اینو قبول دارم که ممکنه هزار اتفاق بیرون برای ادم بیوفته و ما نباید توقع داشته باشیم . اما اینجا یه جاییه که همه داریم باهم زندگی میکنیم و کوچیکترین رفتار ما میتونه حال طرف رو خوب یا بد کنه !

نمیدونم چجوری میشه که منافع شخصی خودمون همیشه بیشتر و بهتر برامون اهمیت داره و اصلا فکر نمیکنیم طرف مقابل بدبختمون با منافع ما اذیت میشه نمیشه ؟

با این سرعت داریم به کجا میریم و چی میخوایم از زندگی نمیدونم . این ادما همیشه برنده بودندو ادمایی امثال من که همیشه حواسشون بوده که کسی از دستشون ناراحت نشه . به فکر طرف مقابل بوده . همیشه به حق و منطقی فکر کره . حتی گاهی از حق خودشم گذشته و به رو نیاورده . لطف کرده بی منت . و حتی توقع جبران نداشته ، هیچ وقت دیده نشدند و لطف و محبتشون وظیفه شمرده میشه .

خستم از این ادما . باورتون نمیشه حتی الان تپش قلب هم دارم از این همه فشار و متاسفانه من ادمی نیستم بی اهمیت باشم و بی توجه ...

نظرات 7 + ارسال نظر
mina دوشنبه 4 آذر 1392 ساعت 21:09 http://taraze-roozaane.blogsky.com/

سلاام...
مطلب خوب و تکان دهنده ای بود!...منمبا شما موافقم ولی متاسفانه این جو در بین ما جوونا بیشتر رو نق داره در خالی ک همگی مون می دونیم کارمون اشتباهه!...
.
.
شاد و سلاامت و پاینده باشین...گل:

من بین ادمهای سن و سال دار هم این رفتارهای بچه گانه رو دیدم
ممنونم

مستر نیمــا دوشنبه 4 آذر 1392 ساعت 22:13 http://saheleafkar.blogfa.com

از من میشنوی که تجربه 6 سال زندگی تو خوابگاه و 10 سال زندگی خوابگاه وارانه دارم با کسی هم اتاق شو که سرزنده و شاد باشه .البته منظمم باشه

هرچند دخترا رو فقط پسرا میتونن تحمل کنن. خودشون که خودشونو نمیتونن تحمل کنن :دی

بعد رمز پست پایین به ما تعلق میگیره یا نه؟

چند سالت هس مگه این همه کوله باری از تجربه داری

فکر نکنم به نظر من که برعکسه تازه اونم مجبوریم مجبور !!

فکر نکنم پست پایین برای مشا جذابیت داشته باشد

باران پاییزی سه‌شنبه 5 آذر 1392 ساعت 11:53 http://baranpaiezi.blogsky.com

میدونی ته تغاری خوب خیلیها هستن دانستن آداب معاشرت توی زندگی براشون اصلن ضرورت نداره چون با همون دیدی که توی زندگی بزرگ شدن رفتار می کنند و جالب اینجاست که خودشون هم تلاشی برای بهتر شدن خودشون ندارن. کم ندیدم ازین دست آدمها که یا سریع یه راتباط فامیلی چون پسرخاله بودن رو انتخاب می کنند با آدم یا با زاویه ی دید خودشون آدمها رو متر می کنند.
اصلن از بعضیها توقعی نیست عزیزم
خوب شما هم خودت رو اینقدر اذیت نکن چون وقتی خودت هستی با معیار و اندازه ی خودت رفتار نامناسب و نامطلوب کسی اذیتت نمی کنه.
میدونی این آدمها بهتر از هر آینه ای عمل می کنند و به ما یاد می دن تا مثل اونها نباشیم
به قول لقمان حکیم: ادب از که آموختی؟ از بی ادبان

واقعا درست میگی عزیزم
اصلا ادمهای نا متعادلی هستند !

ﺑﺸﺮا سه‌شنبه 5 آذر 1392 ساعت 12:45 http://biparvaa.blogsky.com

ﺣﻖ ﺩاﺭﻱ ﺗﻪ ﺗﻐﺎﺭﻱ ﺟﻮﻥ...
ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﻛﻢ ﻫﻢ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ ﻫﻤﭽﻴﻦ ﺁﺩﻣﻬﺎﻳﻲ ..ﻭﻟﻲ ﻭﻗﺘﻲ ﻛﻪ ﻃﺮﻑ ﻳﻜﻲ اﺯ ﻛﺴﺎﻳﻴﻪ ﻛﻪ ﺩاﺭﻱ ﺑﺎﻫﺎﺵ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻣﻴﻜﻨﻲ ﺳﺨﺘﺘﺮ ﻫﻢ ﻣﻴﺸﻪ ...ﺑﺎﻳﺪ ﺧﻴﻠﻲ ﺻﻤﻴﻤﺎﻧﻪ و ﻣﻨﻂﻘﻲ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺻﺤﺒﺖ ﻛﻨﻴﺪ و ﺣﻠﺶ ﻛﻨﻴﺪ...
ﺣﺎﻻ ﺗﻮ ﻫﻢ اﻳﻨﻘﺪﺭ ﺣﺮﺹ ﻧﺨﻮﺭ ﻋﺰﻳﺰﻡ...ﺩﺭﺳﺖ ﻣﻴﺸﻪ اﻧﺸﺎاﻟﻠﻪ.

این ادمها منطق رو مطابق میل و خواسته خودشون تعریف میکنند.ایشالا مرسی عزیزم

ببخشیدااااا یعنى من همیشه در صحنه نیستم ؟؟؟؟
جرات دارى بگو نه

کودک فهیم چهارشنبه 6 آذر 1392 ساعت 23:43 http://the-nox.blogfa.com

من بارها و بارها در موقعیت تو بودم ته تغاری و این شرایط واقعا دلسردم کرده خیلی وقت ها.برام مهمه که ترکش های یک اتفاق به فردی که بهش اون موضوع ارتباطی نداشته نخوره.برام مهمه که همونطور که من برای دیگری ارزش و احترام قائل میشم و کمکش می کنم اون حتی اگر نمی تونه جبران کنه اما ارزش بگذاره و همه چیز رو فراموش نکنه و محبت های دیگری هیچوقت براش وظیفه به نظر نیاد.اما وقتی در چنین موقعیتی قرار گرفتم ممکنه که رفتاری که طرف باهام داشته رو فراموش کنم اما باعث میشه من هم دیگه ازش کمی دورتر بشم و برای مدت کوتاهی رفتاری مشابه رفتار خودش باهاش داشته باشم(یعنی صرفا سرد بشم) که تفاوت من قبلی و فعلی رو حس کنه و متوجه بشه از این رفتار ناراحتم.

منصوره جانم خوش امدی
اما واقعا خییلی ها متوجه این رفتار فعلی و قبلی نمی شوند ،البته شاید هم میشن و به روی خودشون نمیارن و باز به کارشون ادامه میدن . من تقریبا ادم صبوری هستم و همه چی رو تحمل میکنم حتی گه حق خودم باشه اما اینکه یه ادم به خودش اجازه بده که یک روز حالش خوبه با من بخنده و یک روز حتی سلام هم نکنه من رو عصبی عصبی میکنه !

ناصر جمعه 8 آذر 1392 ساعت 17:44 http://tahvie-matbo.blogfa.com/

ایشششش اصلا باهاش حرف نزن دیگه

این شکلکا چرا به نیشخند میگه پوزخند؟

ناصر خاله زنک شدیا
چون اینجا باکلاس تره

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.